Yoga & Massage

Helgen har gått i ett skönt, lugnt tecken. I lördags morse vaknade jag och kände i hela kroppen att jag ville utöva yoga. Sagt och gjort, åkte på yogaklass som började 10.15. Det var första gången som jag gått på min kollegas yoga. Jag minns jag inte vad formen hette, men jag tror att det var lyengar yoga (måste fråga igen). Tidigare har jag utövat poweryoga och kundalini.

Efter härliga yogan, som gjorde mig avslappnad och tillfreds i själen, hade jag en inbokad massagetid hos bästa P. Jag försöker att gå på massage åtminstone en gång i månaden. Jag fullkomligt älskar massage och ser det som en riktig hälsoinvestering. Jag har alltid haft massage som en ganska hög prioritering, vilket också gjort att jag är extremt kräsen. P är den bästa massör jag någonsin haft. Han ser helheten, hans massage är lugnande och gör skillnad för musklerna. Och jag känner att han masserar bara "mig" när jag är där. Förstår ni? Jag har varit på massage där jag känner mig som en vara på löpande band. Massörer som inte ens lyssnar när man ber om det man önskar. Inte önskvärt. Massage ska vara rogivande och det är egentid som jag värderar högt!


Ta hand om Dig!


Trackback

Inspiration i fokus

En blogg om att inspireras och att inspirera.

RSS 2.0