The law of attraction

Inget flum i mina ögon. Attraktionslagen verkar hela tiden. Jag känner att mitt eget liv ger mig det jag själv sänder ut.


Vi skapar våra liv efter de val vi gör, och de val vi gör påverkas av våra tankar. Det du fokuserar på, de bilder du målar upp i ditt huvud, är det du attraherar in i ditt liv.

Att tro på och applicera attraktionslagen i sitt liv, kräver att vi kan ta ett steg "utanför" oss själva. Vi behöver kunna se vilka vi är, vad vi signalerar till andra, och hur vi beter oss. Attraktionslagen gör att vi inte kan måla upp oss som offer, utan menar att det är vi själva som kontrollerar våra liv genom energin vi sänder ut.

Om vi gnäller och är bittra över det vi inte har i våra liv...gör det att livet vårt blir bättre? Har vi någon gång känt att vi har så lite pengar och att det är väldigt synd om oss? Inte blir vi rikare för det. Kanske var det så att vi hade vi mindre med pengar, men varför fokusera på det om det ändå är som det är? Jag har levt som student och haft lite pengar, men faktiskt inte känt mig fattig. Det var mitt val att studera, jag visste vilka pengar jag hade att röra mig med och var tacksam över det. Och ville jag ha mer, ja då fick jag se till att jobba och fokusera på att få in mer klirr i kassan.

Genom att sätta mål, ha visioner och drömmar...ja, då har vi bara genom våra tankar börjat en positiv process, som kommer att hjälpa oss på vägen. Genom att vara medvetna om våra tankar kan vi skapa medvetna handlingar. Och sedan, genom att vi medvetet har påverkat vårt tankemönster positivt, kan vi omedvetet också attrahera in det vi vill ha i våra liv.



 
Makes sense? Finns det något du önskar av hela ditt hjärta? Skicka en beställning ut i universum. Det är inte flummigt. Det är fint. Och ta bort ordet Aldrig ur din vokabulär ❤
 
 
 


Inspirera ♥
Mona

Det är så sant Caroline! Jag har sänt ut hur många frågor som helst senaste halvåret, och gång på gång får jag svaren :) Du är en av mina stora inspirationskällor, the law of attraction stämmer så bra in på dig, kram Mona

2012-08-12 @ 20:08:55
URL: http://www.monage.weebly.com
Caroline

Tack Mona för din fina kommentar:) Att jag är en av dina inspirationskällor är helt fantastisk!!! Den känslan är bara bäst helt enkelt! Kram till dig du starka vackra kvinna

2012-08-12 @ 20:50:38
URL: http://inspirationifokus.blogg.se


Inspirera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Inspiration:

Trackback

Inspiration i fokus

En blogg om att inspireras och att inspirera.

RSS 2.0